Přihlášení souborem s os. certifikáty

Spusťte svůj internetový prohlížeč a zadejte příslušnou internetovou adresu aplikace eFactoring https://online.factoringkb.cz.

Po přihlášení do aplikace eFactoring se zobrazí dialog Přihlášení uživatele.

Žádost o elektronický klíč

Aby se mohl uživatel do aplikace eFactoring přihlásit, musí mít platný elektronický klíč, resp. musí mít soubor s alespoň jedním platným certifikátem. Tento elektronický klíč získáte od factoringové společnosti po vyplnění žádosti o elektronický klíč. Na obrazovce Přihlášení uživatele klikněte levým tlačítkem myši na tlačítko Vytvořit.. Zobrazí se dialog Vytvoření žádosti o certifikát 1/3.

Vyplňte položky Jméno, Příjmení, Rodné číslo a do položky Číslo osobního dokladu vyplňte číslo občanského průkazu nebo pasu. Dále vyplňte položky E-mail, Adresa bydliště, Stát a Telefonní číslo. Do položky Bezpečnostní PIN zadejte bezpečnostní číselný PIN. Tento PIN slouží k:

  • blokaci certifikátů, tj. k jeho zadání budete vyzvání při žádosti o blokaci svého certifikátu,

  • k ověření klienta při přihlášení do aplikace v případě, že je zapnuta dvoufaktorová autentizace.

Pole Potvrdit PIN slouží pro kontrolu maskované hodnoty PINu.

Poznámka

V případě nesprávného vyplnění e-mailové adresy Vás nebude moci factoringová společnost informovat o prodlužování certifikátů, proto se ujistěte, zda je e-mail zadán správně.

Tip

PIN pro blokaci certifikátu musí být pouze číselný a obsahovat minimálně 5 číslic.

Stiskněte tlačítko Další.

Zobrazí se dialog Vytvoření žádosti o certifikát 2/3, kde do položky Heslo zadejte heslo, pod jakým se budete přihlašovat pomocí elektronického klíče a do položky Ověření hesla zadejte heslo ještě jednou pro kontrolu.

Stiskněte tlačítko Další.

Zobrazí se dialog Vytvoření žádosti o certifikát 3/3, kde se na záložce Informace o majiteli zobrazují informace o majiteli certifikátu a na záložce Informace o certifikátu se zobrazují informace o identifikačním čísle certifikátu, jeho platnosti, stavu apod.

Tuto žádost odešlete pomocí tlačítka Odeslat.

Žadost bude odeslána a uložena do databáze factoringové společnosti. Ale ještě před tím se vyvolá dialog pro ověření (tzv. captcha).

Opište kontrolní text a žádost odešlete. Po odeslání se vyvolá informace o tom, že žádost byla úspěšně odeslána factoringové společnosti. Po jejím potvrzení se zobrazí přehled Soubor s osobními certifikáty. Zde jsou zobrazeny informace o Vašich certifikátech. V případě, že certifikát ještě nebyl schválen, zobrazuje se u názvu certifikátu slovo Žádost.

Stažení a automatický import certifikátu

Až Vám factoringová společnost schválí žádost a vystaví certifikát, proveďte jeho stažení a import. V dialogu Přihlášení uživatele se v položce Soubor s osobními certifikáty automatiky zobrazí název souboru s certifikáty (který se při generování žádosti automaticky uložil do paměti prohlížeče). Stiskněte tlačítko Správa.

Nyní v dialogu Přihlášení do souboru os. certifikátů zadejte svoje heslo a použijte talčítko Další..

Zobrazí se přehled Soubor s osobními certifikáty.

Stiskněte tlačítko Certifikát. Nyní proběhne automaticky stažení a import příslušného certifikátu (do paměti prohlížeče a do adresáře Downloads). O úspěšném stažení certifikátu je uživatel informován odpovídajícím hlášením.

Dle doporučení v zeleném poli si soubor s certifikáty ještě uložte na nějaké Vámi vybrané místo (např. si na tyto soubory založte speciální adresář). Nyní stiskněte tlačítko Přihlásit.

Způsob, jak postupovat při přihlášení naleznete v kapitole Přihlášení uživatele.

Přihlášení uživatele

Nyní se můžete v dialogu Přihlášení uživatele přihlásit do aplikace. Do položky Uživatel zadejte přihlašovací jméno uživatele, které obdržíte od factoringové společnosti společně s vystaveným certifikátem. Pomocí tlačítka ... vyhledejte a vložte soubor s osobními certifikáty (přípona souboru je p12) do položky Soubor s osobními certifikáty. Stiskněte tlačítko Přihlásit.

Poznámka

Na přihlašovací stránce si také můžete zvolit jazyk aplikace (výběr mezi češtinou a angličtinou).

Prostřednictvím tlačítka lze provést blokaci všech certifikátů uložených v souboru s osobními certifikáty.

Nyní v dialogu Přihlášení do souboru os. certifikátů zadejte heslo.

Stiskněte tlačítko Další. Pokud jste všechny údaje zadali správně, zobrazí se úvodní strana aplikace eFactoring.

Poznámka

Pokud je v systému aktivována dvoufaktorová autentizace, budete po úspěšném zadání hesla ještě vyzváni k zadání bezpečnostního PINu. A teprve po jeho správném zadání se zobrazí úvodní strana aplikace eFactoring.

Copyright © ARBES, 2023