Funkčnost je přístupná pouze tehdy, pokud jste klientem FKB v produktu závazky. Na zadávané faktuře jste v roli odběratele.
Po vybrání nabídky Nový závazek – detail. Do dialogu Nový závazek – detail můžete zadat následující položky:
se Vám zobrazí dialogVariabilní symbol závazku
Název dodavatele – stiskněte ikonu a vyberte příslušného dodavatele
Název odběratele – automaticky se vyplní název Vaší společnosti
Částka, Měna – zadejte částku a měnu závazku
Produkt – automaticky se vyplní typ produktu
Datum vystavení, Datum splatnosti, Datum zdanitelného plnění závazku
Číslo účtu – bankovní účet dodavatele, na který bude vyplaceno financování faktury
Poznámka – zadejte další informace týkající se závazku.
Ty položky, které jsou zvýrazněny tučným písmem, jsou tzv. povinné položky, které musíte vyplnit vždy, aby bylo možné fakturu uložit.
Aplikace mění nastavení položek Číslo účtu, Měna a Specifický symbol po vybrání dodavatele podle obchodního případu na základě následujících pravidel:
Číslo účtu dodavatele se přednastaví podle položky Měna, ve které je vedený obchodní případ. Pokud není k bankovnímu účtu přiřazená měna, uživatel si může z rozbalovacího seznamu bankovních účtů vybrat požadovaný bankovní účet.
Pokud změníte položku Číslo účtu, aplikace sesynchronizuje položky Číslo účtu a Specifický symbol, přičemž položka Měna se nezmění.
Pokud změníte položku Měna, aplikace sesynchronizuje položku Číslo účtu a Specifický symbol.
Pokud vyberete měnu např. CZK, bude automaticky předvyplněn bankovní účet v téže měně v případě, že existuje pouze jeden účet ve vybrané měně.
Pokud doplníte Dodavatele, automaticky se předvyplní položky Produkt, Měna, Číslo účtu, Specifický symbol.
Jakmile vyplníte všechny povinné položky, stisknete tlačítko
. Provedou se kontroly nutné ke zpracování faktury a zobrazí se dialog včetně podepsání faktury elektronickým klíčem. Po stisknutí tlačítka se faktura odešle do factoringové společnostiPokud je zadané datum splatnosti závazku větší než datum vystavení navýšené o maximální povolenou dobu splatnosti, pak je na obrazovce zobrazen potvrzovací dialog (Ano/Ne). Faktura se vloží pouze při volbě Ano, jinak je uživatel přesměrován na editaci tohoto závazku.
Odeslaný závazek nemůžete dále v aplikaci eFactoring upravovat.
Copyright © ARBES, 2023